Algemene voorwaarden Boltrends
Versie Februari 2024
Dit zijn onze algemene voorwaarden. Mocht u vragen hebben, aarzel dan niet om met ons contact te zoeken via info@boltrends.nl
Wij hebben het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen. U stemt ermee in dat steeds de laatste versie van deze algemene voorwaarden op onze overeenkomst van toepassing zal zijn.
Artikel 01 – Definities
Artikel 02 – Toepasselijkheid
Artikel 03 – Offertes en aanbiedingen
Artikel 04 – De overeenkomst
Artikel 05 – Coaching
Artikel 06 – Herroepingsrecht
Artikel 07 – Prijs
Artikel 08 – Betaling en incassokosten
Artikel 09 – Conformiteit en garanties
Artikel 10 – Levering
Artikel 11 – Wijzigen opdracht
Artikel 12 – Opzegging
Artikel 13 – Klachtenregeling
Artikel 14 – Intellectueel eigendom
Artikel 15 – Aansprakelijkheid
Artikel 16 – Nietigheid, geschillen en toepasselijk recht
Artikel 1. Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Algemene voorwaarden: Onderhavige algemene voorwaarden opgesteld door Boltrends.
2. Boltrends: De gebruiker van deze algemene voorwaarden, te weten Boltrends, ingeschreven
in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 84409134 en
gevestigd te (3514 BA) Utrecht aan de Lauwerecht 3.
3. Ondernemer: de (rechts)persoon die handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf
en een overeenkomst -op afstand- aangaat met Boltrends.
4. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of
bedrijf en een overeenkomst -op afstand- aangaat met Boltrends.
5. Klant: de consument en ondernemer gezamenlijk.
6. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door
Boltrends georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten,
tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van
één of meer technieken voor communicatie op afstand.
7. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het
sluiten van een overeenkomst, zonder dat de klant en Boltrends gelijktijdig in dezelfde
ruimte zijn samengekomen.
8. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn
herroepingsrecht.
9. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te
zien van de overeenkomst op afstand.
10. Abonnement: Diensten die Boltrends aanbiedt die een langere looptijd hebben en
waarvoor de klant een maandelijkse of jaarlijkse factuur ontvangt.
11. Dag: kalenderdag;
12. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt
om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die
toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie
mogelijk maakt.
Artikel 2. Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Boltrends en op
elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen Boltrends en de klant.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze
algemene voorwaarden aan de klant beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet
mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden
aangegeven dat de algemene voorwaarden bij Boltrends zijn in te zien en zij op verzoek
van de klant zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van
het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van
deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de klant ter beschikking
worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de klant op een eenvoudige manier
kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs
niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden
aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan
worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de klant langs elektronische weg of
op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of
dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van
overeenkomstige toepassing.
5. Eventuele algemene voorwaarden van klanten en/of derden zijn niet van toepassing
op de overeenkomst tussen de klant en Boltrends.
Artikel 3. Offertes en aanbiedingen
1. Alle door Boltrends gemaakte aanbiedingen en offertes zijn vrijblijvend, tenzij schriftelijk
anders overeengekomen en hebben een geldigheid van 14 dagen.
2. Een aanbod in een offerte geldt enkel voor de specifieke opdracht en geeft geen
garantie voor eenzelfde prijs bij toekomstige offertes en/of opdrachten.
3. De klant dient diverse (persoons)gegevens te verstrekken voor de opgestelde
offertes en/of opdrachten. Boltrends mag ervan uitgaan dat de aangeleverde gegevens
kloppen.
4. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden
producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede
beoordeling van het aanbod door de klant mogelijk te maken.
Alle afbeeldingen die getoond worden op de website van Boltrends zijn
waarheidsgetrouw weergegeven. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod
binden Boltrends niet.
Artikel 4. De overeenkomst
1. De overeenkomst komt tot stand wanneer de klant laat blijken met de opdracht in te
stemmen door middel van aanvaarding van de offerte, betaling van het bedrag of
door de opdracht schriftelijk te aanvaarden.
2. Indien de klant het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt Boltrends
onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod.
Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet is bevestigd, kan de klant de
overeenkomst kosteloos ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft Boltrends passende technische
en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van
data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de klant elektronisch betaald,
zal Boltrends daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. Boltrends kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de klant aan zijn
betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van
belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien
Boltrends op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan
te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan
de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. Indien Boltrends zich heeft verplicht tot het leveren van een reeks van producten of
diensten is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
Artikel 5. Coaching
1. Indien klanten een pakket afnemen bij Boltrends dan krijgen zij mogelijk ook toegang tot coaching.
De coaching kan gratis dan wel tegen betaling aangeboden worden door Boltrends.
2. De coaching wordt gegeven door Boltrends zelf of door partners van Boltrends.
3. De klant heeft enkel recht op terugbetaling indien de coaching nog niet heeft plaatsgevonden.
4. Indien een deel van de coaching al gegeven is en de klant annuleert en/of beëindigt
de coaching dan zal de terugbetaling naar ratio geschieden.
Artikel 6. Herroepingsrecht
1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst
zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze termijn gaat in
op de dag van ontvangst van het product door of namens de klant.
2. Mocht een consument, gebruik willen maken van het herroepingsrecht dan is Boltrends
gerechtigd om de kosten die tot dan gemaakt zijn in rekening te brengen.
3. De ondernemer die een software abonnement met Boltrends is aangegaan heeft geen
recht om deze overeenkomst te herroepen.
Artikel 7. Prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de
aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als
gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan Boltrends producten of diensten waarvan de prijzen
gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar Boltrends geen
invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan
schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij
het aanbod vermeld.
3. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn exclusief BTW.
4. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en spelfouten. Voor de gevolgen van
druk- en of spelfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard en kan Boltrends niet
worden verplicht voor deze (foutieve) prijzen te leveren.
5. Boltrends kan elk jaar de overeengekomen prijzen indexeren.
Artikel 8. Betaling en incassokosten.
1. De klant moet te allen tijde binnen de overeengekomen termijnen op de factuur
betalen, tenzij schriftelijk anders overeengekomen is.
2. De klant heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens
onverwijld aan Boltrends te melden.
3. Als de klant de factuur niet op tijd betaalt, is de klant na het versturen van een
herinnering van rechtswege in verzuim en is Boltrends gerechtigd om de
werkzaamheden en de toegang, al dan niet tijdelijk, op te schorten. De klant is dan de
wettelijke rente (als hij een consument is) of de wettelijke handelsrente (als hij een
onderneming is) plus 1% verschuldigd. De rente over het opeisbare bedrag wordt
berekend vanaf het moment dat klant in verzuim is tot het moment van voldoening
van het volledig verschuldigde bedrag.
4. Als klant in verzuim is, is hij tevens alle buitengerechtelijke incassokosten
verschuldigd aan Boltrends. De incassokosten worden als volgt berekend waarbij de
minimale incassokosten € 40,- bedragen:
a. 15% over de eerste € 2.500;
b. 10% over het deel dat daarna overblijft, tot € 5.000;
c. 5% over het deel dat daarna nog overblijft, tot € 10.000;
d. 1% over het deel dat daarna nog overblijft, tot € 200.000;
e. 0,5% over het overige deel, waarbij de totale incassokosten maximaal € 6.775
bedragen.
5. De volledige vordering van Boltrends op klant is onmiddellijk opeisbaar als:
a. Klant failliet is verklaard of in surseance van betaling verkeert;
b. Het bedrijf van klant ontbonden of geliquideerd wordt;
c. Klant onder curatele of bewind wordt gesteld of overlijdt.
Artikel 9. Conformiteit en garantie
1. Boltrends staat er voor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het
aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of
bruikbaarheid.
2. Klant moet het geleverde onderzoeken op het moment dat hij het ter beschikking
krijgt, toegang krijgt tot de systemen of wanneer de werkzaamheden zijn uitgevoerd.
Klant moet onderzoeken of de kwaliteit en de kwantiteit van het geleverde klopt met
hetgeen is overeengekomen en of het voldoet aan de eisen die partijen zijn
overeengekomen.
Artikel 10. Levering
1. Boltrends zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst
nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten.
2. Boltrends zal de opdracht naar zijn beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van
goed vakmanschap uitvoeren en is gerechtigd om derden in te schakelen.
3. Boltrends zal de geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen
14 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn overeen is gekomen. Indien
de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts
gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de klant hiervan uiterlijk 2 weken nadat
hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De klant heeft in dat geval het recht om de
overeenkomst kosteloos te ontbinden.
4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal Boltrends het bedrag dat de klant
betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding,
terugbetalen.
Artikel 11. Wijziging opdracht
1. Als tijdens de opdracht blijkt dat voor een behoorlijke uitvoering het noodzakelijk is
om de inhoud van de opdracht te wijzigen of aan te vullen, dan zullen partijen dat in
onderling overleg doen.
2. Boltrends kan de overeengekomen prijs verhogen of verlagen. Boltrends zal (als het mogelijk
is) daarvan vooraf een prijsopgaaf doen. Door een wijziging van de opdracht kan ook
de opgegeven termijn van uitvoering veranderen. De klant aanvaardt de mogelijkheid
van wijziging van de opdracht, prijs en uitvoeringstermijn.
3. Boltrends mag een verzoek tot wijziging van de opdracht van klant weigeren, als dit in
kwalitatief of kwantitatief opzicht gevolg kan hebben voor de werkzaamheden.
Artikel 12. Opzegging
1. De klant kan de overeenkomst tegen elk gewenst moment opzeggen met een
opzegtermijn van één maand, ingaande aan het begin van de maand.
2. Indien een klant een chargeback heeft gedaan en hierdoor een openstaand bedrag in
zijn account heeft kan de klant zijn abonnement niet opzeggen zolang de klant het
openstaande bedrag niet betaald.
3. Indien de klant opzegt zal de klant per einddatum geen toegang meer hebben tot de
software.
Artikel 13. Klachtenregeling
1. Boltrends beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en
behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen na
ontvangst van het product, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij
Boltrends.
3. Bij Boltrends ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend
vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een (on)voorzienbaar
langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Boltrends binnen de termijn van 14 dagen
geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de klant een
meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. De klant dient Boltrends in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling
overleg op te lossen.
Artikel 14. Intellectueel eigendom
1. Boltrends behoudt alle rechten op door hem gemaakte aanbiedingen, documenten,
afbeeldingen, tekeningen, programmatuur, domeinnamen, creaties en de hierop
betrekking hebbende informatie. Dit geldt ook wanneer daarvoor kosten in rekening
zijn gebracht of wanneer er later nog verbeteringen zijn aangebracht.
2. Het is niet toegestaan om de website of enig gedeelte daarvan te verveelvoudigen of
ter beschikking te stellen van derden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming
van Boltrends.
3. Alles dat Boltrends levert, blijft eigendom van Boltrends totdat klant al zijn verplichtingen
volledig is nagekomen.
4. Als Boltrends zijn eigendomsrechten wil uitoefenen, geeft klant onvoorwaardelijke en
onherroepelijke toestemming aan Boltrends om alle plaatsen te betreden waar de
eigendommen zich bevinden, zodat Boltrends deze terug kan nemen.
Artikel 15. Aansprakelijkheid
1. Boltrends is alleen aansprakelijk voor directe schade van de klant, die rechtstreeks en
uitsluitend het gevolg is van een tekortkoming van Boltrends.
2. Boltrends is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan doordat zij zijn uitgegaan van
door de klant verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens, voor directe of indirecte
schade veroorzaakt door derden, voor nevenschade of voor schade die voortvloeit uit
eventuele onnauwkeurigheden in het systeem.
3. Indien Boltrends aansprakelijk is gesteld en zij deze aansprakelijkheid erkend hebben
dan is iedere aansprakelijkheid beperkt tot:
a. het bedrag dat wordt uitgekeerd door de aansprakelijkheidsverzekering van Boltrends
minus de eigen risico.
b. Indien de aansprakelijkheidsverzekering niet uitkeert beperkt tot eenmaal het
factuurbedrag.
Artikel 16. Nietigheid, geschillen en toepasselijk recht
1. Als een deel van deze voorwaarden nietig of vernietigbaar is, verandert dat niets aan
de geldigheid van de rest van de algemene voorwaarden. Het nietige of vernietigde
deel wordt vervangen door een bepaling die zoveel mogelijk de inhoud van de nietige
bepaling volgt.
2. Op alle overeenkomsten, diensten, aanbiedingen en bestellingen offertes is het
Nederlands recht van toepassing. Eventuele geschillen dienen voorgelegd te worden
aan de bevoegde rechtbank te Nederland.